Tjäna pengar på e-handel med dropshipping

Tjäna pengar på e-handel med dropshipping

Dropshipping som ehandel

Det finns många entreprenörer vars högsta önskan är att bygga ett företag som tillåter dem att leva en livsstil som de själva väljer, och har kunna köra det mer eller mindre på autopilot. E-handel har en tendens att vara ganska bra komplement till dessa önskningar.

Men om du vill förvandla din e-handelsbutik till ett kraftfullt företag så är det dig det hänger på. Potentialen finns alltid där, och du måste fatta ett beslut att börja lägga den tid och ansträngning som krävs för att skala upp.

Topp fem hemligheter för att köra en framgångsrik e-handel.

1. Behandla ditt e-handelsföretag som om det vore ett blomstrande fysiskt företag

Hur behandlar du ditt e-handelsföretag? Ser du det som en hobby? Något roligt att göra på din fritid?

Det kan vara lätt att se det på det sättet, speciellt om det inte har intäkter på flera miljoner ännu. Men om du verkligen har viljan och avsikt att expandera ditt företag, måste du hantera det som om det redan är ett stort företag.

”Din e-handelsbutik är ett verkligt företag, och det bör behandlas med samma respekt som vd för Fortune 500-företag behandlar deras”, säger Anton Kraly från DropShipLifestyle.

En livsstilsverksamhet är trevligt att ha, men inse att du kan skapa ett ännu större välstånd genom att fokusera på den pågående tillväxten av ditt företag. Vänta inte runt för din satsning ska kännas som ett stort företag. Tänk på de beslut du skulle göra om det redan var det.

fysiskt företag

2. Hitta rätt plattform för ditt företag

Som företagsägare måste du ha en djup vision och kunna se potentiella problem innan de dyker upp. För många e-handelsföretagare, är plattformen något som måste åtgärdas och utvärderas löpande, eftersom det är verkligen det grundläggande för hela verksamheten.

Säkerhetsfrågor, skalbarhet, användbarhet, marknadsföring och andra faktorer sådant som måste beaktas när du letar efter rätt plattform för att förlita sig på.

”En stor tillväxtdödare är när en onlinebutik inte kör rätt e-handelsplattform för sin verksamhet”, säger Susan Delly av Zippy kundvagn. ”Din e-handelsplattform ska vara skalbar, säker, användarvänlig och har en gedigen uppsättning verktyg för konvertering och marknadsföring.”

Rätt verktyg beror till stor del på vilka behov du har. Se till att identifiera dina utmaningar och gör din efterforskning för att hitta verktyg som matchar dina krav.

Genom att från början välja en bra plattform som du sedan kan växa med i takt med att försäljningen ökar är bra. Får du tag i en leverantör som erbjuder dropshipping med bra marginaler så är det ett utmärk läge att starta från. Med dropshipping slipper du själv köpa in varor och binda upp kapital i dessa varor, likväl som du slipper skaffa lagerlokal och hantera plock och pack samt logistik i de flesta fall. Detta gör att du kan lägga mer tid på att marknadsföra och sälja dina produkter.

Smycken För Alla är en webbutik som säljer kvalitetssmycken i guld och i silver och som använder sig av dropshipping. Att starta en e-handel på dessa premisser är ganska enkelt och kostnaden för att komma igång och sälja blir inte särskilt stor. Perfekt om du har ett litet nystartat företag med begränsad ekonomi. Att sälja smycken via dropshipping har visat sig fungera bra och produkterna är små och lätthanterliga och kan därför skickas till låga fraktkostnader. Tänker du sälja större produkter är det viktigt att ta reda på vad fraktkostnaderna blir innan du börjar sälja.

e-handel med dropshipping

3. Räkna ut var dina kunder är

Detta är affärer 101. Vet vilken din målgrupp är, och räkna ut var de vill hålla till. Många företagare tar inte detta på allvar, och sluta slösa mycket av din tid och resurser på marknadsföring som inte konverterar.

”Vi började marknadsföra oss på sociala medier och vi kom ingenstans. Efter cirka sex månader i verksamheten anslöts vi oss till en webbplats med ”deals”, vi gjorde vår första affär och det var en framgång”, säger Jessica Geier av Raw Generation. ”Efter att jag tillbringat en hel månad att söka upp varje webbplats med ”deals” jag kunde hitta och sedan kontaktade dem alla tills vi fick in oss i deras kalendrar. Det var katalysatorn för vår tidiga framgång och jag har inga tvivel om att det är anledningen till att vi fortfarande bedriver affärer. ”

Naturligtvis behöver detta inte nödvändigtvis betyda att du ska satsa på deal webbplatser. Det beror egentligen på vad ditt företag är fokuserat på, vilka produkter du erbjuder och vem din målgrupp är. Men du måste ta denna princip på allvar. Om du kan räkna ut på vad din marknadsföringsbudget kommer att producera den största avkastningen på investeringen, har du det enklare att skapa en ström av kunder.

Om du fortfarande behöver för att avgöra vem din målgrupp är, ta och läs 10 Questions to Ask Before Determining Your Target Market för att avgöra vilken din målgrupp är.

4. Låt dina kunder vara dina varumärkesambassadörer

Det finns inget som glödande vittnesbörd om en nöjd kund för att öka trovärdigheten för din verksamhet. Genom att samla in och dela omdömen och recensioner på en regelbunden basis, så kan du uppmuntra till ökad försäljning från din webbplats.

”Det mest kraftfulla tips som vi kan ge din växande e-handel är att du tillåter dina kunder att vara ditt varumärkes ambassadörer”, säger Michelle Michalak från Slyde Handboards. ”Gör det enkelt att sammanställa och dela omdömen och recensioner från dina kunder.”

Du kan prata dig trött så mycket som du vill, men det är i slutändan vad folk säger om ditt företag som kommer att ha störst inverkan på köpbeslut. Dina kunder är de största tillgångarna du har, så lär sig att utnyttja dem.

5. Gör kassaflödet så enkelt som möjligt

Om du vill sälja produkten, måste du se till att dina besökare inte blir frustrerad och överger sina kundvagnar och lämnar din webbplats för att hitta en annan butik där de kan köpa en konkurrents produkt.

Enkelhet är en av de största utmaningarna för de flesta e-handlare, särskilt när vi nu går in i den mobila åldern. Du måste hitta ett sätt att göra kassan så enkel och lätt som möjligt så att vem som helst kan hantera den.

”Min största tips för att växa en e-handel är praktiskt sunt förnuft, men jag ser sällan webbutiker där de tar det så allvarligt som de borde: gör kassaflödet så enkelt som möjligt”, säger Nick Eubanks av SEO Nick.

enkel kassa

Eubanks fortsätter med att föreslå flera sätt att uppnå detta mål:

  • Eliminera behovet av att skapa konto.
  • Minska antalet sidor kunden måste gå igenom.
  • Se till att ditt leveransalternativ är det billigaste, om det inte finns ett snabbare alternativ för samma pris
  • Använd så få formulärfält som möjligt och använda automatisk ifyllning i de fall det är möjligt
  • Spara fakturering, frakt och betalningsinformation om och när det är möjligt
  • Ge flera möjliga betalsätt för dina kunder för att enkelt kunna betala för sin beställning, inklusive gemensamma betalningsalternativ som PayPal och Amazon
  • Om du letar efter fler bra tips, läs igenom How to Grow Your Ecommerce Business: Experts Reveal Secrets
  • I slutändan kan du lyfta ditt e-handelsföretag till vilken nivå du vill. Det beror helt på hur ambitiös du är och vad du vill få ut av det.

Kom ihåg att lära av de misstag som andra har gjort, så att du inte behöver lära dig den hårda vägen. Ta en titt på The 7 Mistakes Entrepreneurs Make When Launching an Ecommerce Startup.

Tjäna pengar på e-handel med dropshipping

Kommentera

Stäng meny